lördag 12 december 2009

Saker jag inte önskar mig

Att försöka få min familj och mina vänner att inte köpa julklappar till mig har de senaste jularna varit totalt hopplöst. Det kommer det att vara även i år. Har därför skrivit ihop en lista på några saker jag redan har och som jag inte önskar mig:

En grön tekopp
25-pack blanka CD-skivor (har 14 kvar)
Tre handdukar (varav två är mina)
Ett par blå simglasögon
En rulle tejp
Sex uppladdningsbara batterier
En liten glasburk för kryddor
Ett par glasögon
Åtta låtsasgiraffer (har fler i Attmarby)
En anteckningsbok (tunn)
En nötknäckare
Ett par små högtalare avsedda för Mp3-spelare
Ett till par glasögon
En bildredigeringsskärm från Nec
En tesked
Tre jongleringbollar från Colombia
Tre böcker med vackra bilder från Indien
Två ljusstakar i glas
En röd teburk från Kina
En deodorant från Apoteket
En skiva med Bruce Springsteen
En annan skiva med Alanis Morisette
15 (fina) sjalar från Guatemala
Två trådlösa möss till datorn
En mus till datorn med sladd
Tre datorer (varav en bärbar)
Tre par jeans
En skruvmejelsats (fyra avsex skruvmejslar kvar)
En servis med koppar från Kina
Två pärmar jag inte vet vad de innehåller
En stor golvmatta (grön)
Två spanskalexikon
En liten gitarr
Två linsetuier
Fler blanka CD-skivor (nu sammanlagt 18)
Tre par (nästan) oanvända strumpor
En förstärkare
Två förgreningskontakter
En spritpenna
Två olästa nummer av journalisten
Tre rosa överstrykningspennor
En grön överstrykningspenna
Två fina gardiner
En affisch på Bob Dylan (också fin)
En tovad tomte
Fyra olika väskor jag inte använder
36 singelstrumpor
En vit, en gulrutig och en skjorta som var mammas förut
En blå tröja i lammull
Fyra kokböcker
En madrass (under sängen, vems är det?)
Fyra olika träningsjackor
Ett par träningsshorts
En grå hålslagare
Boken "Tankar om journalistik" av Göran Rosenberg
Tre 60 watts glödlampor
Två externa hårddiskar
Ett munspel
En växelvajer till cykel
En mycket liten ficklampa
10 800 pesos från Colombia (ungefär 34 svenska kronor)
Ett block med post-it-lappar
Ett tangentbord till dator
30 värmeljus
Åtta kortärmade tröjor
En USB-hub
En låda med 43 gem i
En söt träskål
En liten flaska cognac
Ett julkort jag glömt att skicka (inte skickar några andra heller)
Tre mobiltelefoner
En stor kamera
Fyra USB-sladdar ("vanliga")
En laserskrivare
Ett paket kondomer (fyra av tio kvar)
Fyra par skor
En platt fotboll
Ett rött USB-minne
Två par kuddar
En termos
En gruvlyckta
Två stycken högtalare
En ful golvlampa
Ett par tygvantar
Ett täcke
En jacka
Ett par orangea byxor
En vacker tavelram med ett fotografi i
Boken "Les Miserables" av Victor Hugo
Ett par välnötta tofflor
Ett trädgårdsljus

Om det råder någon osäkerhet kring huruvida jag eventuellt redan har det som tänks köpas åt mig går det bra att ringa så tar jag en titt i mitt överflöd. Och läs här.

Har du fler funderingar kring det här med julklappar kan du ta en titt här, här, här, här, här, här, här, här, här, här, här, här, här, här, här, här, här, här, här, här och här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar